unna sig?!

Gormorgon Sverige!
Jag sitter här och ska strax äta kvällsmat. Har haft en riktig chill dag idag. Kollat lite film o serier när finnie var i skolan. Sen var jag med honom på hans simlektion. Så har min dag sett ut typ. Jag tror dock att jag borde aktivera mig mer nu när man känner lite hemlängtan. Så imorgon ska jag hitta på lite annat.

Jag måste säga att jag tycker "unna sig" låter lite roligt. När sandra har varit här så har vi "unnat oss" onyttigheter hela tiden. Man ser ofta på facebook eller hr folk säga att dom unnar sig saker hit o dit. Så vi har skämtat lite om de, vi har hittat anledningar att äta onyttiga saker och om du bara vill skulle du kunna äta onyttigt jämt. Man kan ju komma på att man ska unna sig saker för vad som helst nästan och gör man inte de, ne då ska man tröst äta istället. lite komiskt alltså. haha. Så ja, efter att ha "unnat" mig massa sötsaker dom senaste veckorna så har jag nu tänkt att försöka ändra på de. Dags att börja hårdträna igen, och försöka äta så nyttigt som möjligt. Glass kommer jag dock aldrig sluta äta här tror jag!;) glass och fruktsallad har blivit min nya drog;)

Så till mina örmodligen trognaste läsare, farmor och farfar. Håll utsik i brevlådan. Och berätta så fort ni har fått något. Jag har nämligen skickat kort till några av er där hemma via nätet idag. Jättesmidigt, de kostar 15 kr och ska tydligen bara ta en tag tills personen får kortet. Annars tar de ju ca 1 vecka om man skickar något här ifrån. Dessutom blir ju bilden mer personlig när man har tagit den själv:)




Take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0