Är de så bra som de verkar?

Jag får fler o fler frågor om de verkligen är så bra som det verkar här borta. Och JA de är de!
Som ni har märkt så har jag skrivit om jag har haft hemlängtan, om de har varit dåligt väder, om de har varit dagar jag inte haft så mycket och göra. Men såklart skiver jag också om de roliga jag gör här. Så allt de jag skriver är precis som de är. Varken överdrifter eller underdrifter. Livet i Manly (Sydney) är galet bra. För den personen som aldrig åker hit så kan jag säga att du går miste om något otroligt bra.
Kan inte riktigt förstå hur jag ska kunna lämna detta livet och komma tillbaka till dit jag är ifrån i Sverige. Detta vädret, boende vid kusten, dessutom vid en av Sydneys bästa beacher, alla resmöjligheter, kompisar över hela världen, det mest chilla arbetet du kan ha osv osv..Ska jag får dessa fördelar i Sverige måste jag vinna en jävla massa på lotto. 
Men då ska man också tänka på att jag har haft väldigt mycket tur med min host-familj. Jag var ju väldigt osäker på om jag verkligen ville vara au pair, visste inte ens om jag ville de när jag satt på flyget påvägen hit. Men tack vare min familj här borta så har jag faktiskt "the time of my life". Så om de är någon där hemma som sitter och funderar på om ni kanske ska åka iväg som au pairer eller bara åka hit resa eller jobba med något annat. Gör de! Jag ångrar inte en sekund att jag åkte. Se till att du hittar en host familj som verkar bra och boka en biljett;)

Självklart saknar man familj och vänner i Sverige men de är en del av detta äventyret. Säga hejdå till alla var nog bland de jobbigaste jag gjort men man får ta sig igenom de jobbiga dagarna. De personer som man verkligen har en värdefull kontakt med där hemma kommer man ha kvar när man kommer hem.

Helt enkelt, i´m enjoying life in Australia!
tummen upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0