IKEA

Igår bestämde jag och några andra svenskar att vi skulle till IkEA. De ligger en bit utanför city in mot landet så de är inte så att man åker dit allt för ofta. Första gången för min del:)
Blev Köttbullar, mos och lingonsylt. Mums!
Jag köpte med mig lingonsylt så jag kan göra köttbullar hemma här nu och ungspannkaka. För australienska köttbullar är bläää.
Sen köpte jag såndär fryst laxfilé som vi har hemma så de har jag ätit idag. Yum! de var ju något jag åt minst en gång i veckan i sverige så de har jag saknat:)
En av tjejorna som åkte med till Ikea igår var min gamla klasskompis från höstradiet. Kul att träffa henne igen. Hon kom till Syndey i lördags och ska förhoppningsvis stanna några veckor:) Många tänker väl att man ska hit för att träffa nya människor men ni kan inte ana hur kul det är att träffa folk hemifrån. De är en väldigt speciell sak när man ses på andra sidan jorden.


Går inte att vända på bilden, så ni får se den såhär. De är Maria i alla fall. Lägg märke till svenska flaggan vi fick i maten;)


Lingonberry;) haha. Shiiit vad mat man fick btw, på Ikea i Sverige är dom bra mkt snålare.

Byee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0