Käppslagsmål

Jag har ju glömt berätta för er om helgens konstigaste händelse. Jag och Frida var påväg för att möta upp de andra tjejerna på deras hostel och gick då på Kings cross. Kings cross är Sydneys stora party gata kan man väl säga. Men också där de är mycket skumt som händer, det är känt för mycket bråk, prostitution osv. Ett ställe man inte ska gå själv på under nattetid helt enkelt. Men ändå ett ställe där de flesta backpackers håller hus så mycket bra fest också.
I alla fall vi gick där mitt på ljusa dagen och så märker vi att alla står helt stilla och bara kollar på två personer i ca. 55 - 60 års åldern som slår varandra. Mannen drar tag i kvinnans fläta så hon åker i backen, hon har av någon anledning som jag inte förstår har en käpp, för hon verkade inte behöva den. Så hon hoppar upp och drämmer till honom i huvudet med käppen. Haha.
Och ingen av alla människor som stod och kollade, säkert 100 pers försökte stoppa dom för de är tydligen något som händer ganska ofta.

/ E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0