folk kommer och går

Jag har spenderat kvällen inne i city med Nathalie. En svensk tjej som jag skulle ha träffat redan för fyra månader sen när hon kom till Sydney men de har aldrig blivit av. Och nu åker hon hem om två veckor. Så trist när folk lämnar..

Har tänkt på de mycket idag. Många av mina vänner är ute och reser denna helgen och då känns de nästan som man är lite ny här igen och inte har så mycket kompisar. Och då kom jag att tänka på att om 1,5 månad är alla dom som reser i helgen hemma i Europa igen. Så då blev jag lite deppig och kände att nu måste jag verkligen ta tag i de här med att skaffa fler kompisar. Låter jättelöjligt när man säger så men de är så de är när man umgås med turister och au pairer, folk kommer och går och man måste alltid söka efter nya kontakter. Men de är ju lite charmen med de här också, man träffar ju så mycket nya människor hela tiden:)
Jag blev i alla fall medlem i en sida som heter Sydney au pairs på facebook och skrev ett inlägg och de tog inte lång tid innan jag hade 5 nya meddelanden från folk som ville träffas. Så bara man anstränger sig lite så hittar man kompisar rätt fort:)

Sovdags för mig.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Elinpelin

Know the feeling! Duktig tjej du är!!

2012-05-20 @ 21:05:56
URL: http://elingustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0