kvinnan i huset

Jag har ju glömt o berätta att jag numera är kvinnan i huset. Ruth åkte iväg med jobbet till norra Australien i onsdags och hon kommer inte hem förens 31 maj. Och de är ju lite som så att Ruth är den som håller ordning på hemmet och sådär. Vi är absolut ingen pedant familj. Ibland tror man att vi har havla Manly beach hemma för att vi drar med oss så mycket sand in och ingen orkar riktigt bry sig. Och vi har saker lite överallt. Men ändå, Ruth är den som lagar mat, tvättar, planerar vad jag ska handla för mat osv. Greg gör verkligen inget sådant. Jag fattar inte hur Ruth står ut. Jag skulle aldrig acceptera att man behövde gör allt sånt jämt. Så nu är de väl meningen att jag ska ta lite mer av hennes sysslor. Men redan andra kvällen så ringde Greg och sa att han tar med Thai mat hem. Undra hur mycket mer slarviga vi kommer vara med kvällsmat nu när hon är borta;)? haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0