rullar fram

Under en längre tid så har jag funderat över en sak som har drabbat mig och några av mina nära o kära. Au pair livet = viktuppgång. De är ett faktum. Alla mina vänner här som är au pairer, andra som jag känner som varit iväg förut och även jag själv har gått upp i vikt sen jag började som au pair. Känns som jag snart kommer rulla fram men inte blir jag bättre på att äta nyttigt osv för de. Dock tycker jag inte att jag äter sämre än vad jag gjorde i Sverige.
Så de jag har funderat över är. Varför?
Enda anledningen som jag kan hitta vad de gäller mig själv i alla fall är att man har för mycket fritid. De är så mycket tid som man har för sig själv och bara strosa runt och är man då inte sysselsatt hela tiden vad gör man då. Jo tänker på ätbara saker. Så de måste helt enkelt vara så att man har för mycket tid att äta när man har detta yrke. Så när jag kommer hem ska jag beställa ett jobb som tillåter få matraster. Kan någon fixa de åt mig? Ni har till nästa svenska sommar på er. Tack på förhand / Rullande tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0