sjuk liten kille

Idag sätts jag på prov som au pair. Ruth är i norra Australien och Greg nere i Melbourne och vad händer. Jo Findlay vaknar upp o skriker, EEEEERRIIIICCA U HAVE TO COME. jag springer upp och ser honom spy rätt ut på toa golvet.
Usch fy och blä vad äckligt. Jag är en person som egentligen inte klarar av att se sånt utan att göra likadant själv. Men jag fick bita ihop och ta hand om min stackars lille kille.
Så idag är vi båda hemma, sitter i soffan, han kollar på barnprogram och jag på serier på datorn. Dagen kommer nog se ungefär likadan ut fram till kvällen då Greg kommer hem.
Hoppas jag inte också blir sjuk nu, har en del roliga saker inbokade för kvällen och helgen. Jag blir sjuk ganska lätt så jämt när mina småsyskon har blivit sjuka har jag skyndat mig hem till pappa så jag ska hålla mig borta från bakterierna. Men de är inte de lättaste nu..

Hoppas ni får en bättre fredag än vad vi har här i alla fall.
Och jaaa, jag är avis på er där hemma som har riktigt sommarväder nu. Ge mig juli så jag får åka till Cairns och Hawaii tack!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0