snö i Australien

Började dagen med ett samtal med några saknade människor hemma i sverige. Har inte pratat med några av dom förutom på facebook då sen min hejdå fest, och de är för övrigt 5 månader sen idag. Kul o prata med dom, speciellt när dom var rätt runda om fötterna. haha.
Annars har jag varit ganska inaktiv idag. Jag har blivit helt fast i Hart of Dixie så har kollat några avsnitt av de. Plus att jag sov några timmar efter att jag tog hand om Findlay på morgonen när Greg tränade sin surfgrupp.

Nu ska jag i alla fall strax iväg till Federica som äntligen är hemma från Fiji. Kan inte fatta att hon åker hem om ca 5 veckor. Kommer bli lite konstigt. Vi ska i alla fall ha filmkväll tror jag:)

Och vet ni vad, de har kommit snö här i Australien nu. De snöar dock aldrig i Sydney men när Greg berättade detta om snön för mig lät de såhär:
G:Erica, the snow came tonight.
E:Ok, cool, where?
G:Just down the road.
E:Whaaat?
G:Yeah, or it is like 4 hours away.


Ja ni förstår vilken syn Australienare har på avstånd. De är så sjukt stort här så 4 timmar i bil ser dom som att man åker till grannstaden typ. Då sa jag de att jag skulle typ kunna åka till Tyskland på 4 h. haha
Vi pratar i alla fall om att åka på skidsemester så de är därför vi är lite glada att den nu har kommit samtidigt som jag är väldigt glad att vi kommer slippa snö här i Sydney:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0