Förvirrad om framtiden

 
Förlåt allihopa för att de har tagit mig sån tid att skriva här. Men jag har haft fullt upp precis hela tiden sen jag kom hem. Det är väl de senaste två dagarna som de har börjar lugna sig lite och jag är redan galet rastlös. Jag har nämligen velat hålla mig sysselsatt så mycket som möjligt för att slippa fundera på hur jag egentligen känner för att vara hemma och inför att starta ett "nytt kapitel" i mitt liv. Så än så länge har jag inte riktigt vetat vad jag känner och tycker och tänker. Jag tror att de underlättar att jag vet att jag ska till USA i januari. Och sen även Bahamas. Ja de är väl mest de jag fokuserar på just nu.
Det här med att inte veta vad man ska göra eller vill göra framöver är faktiskt väldigt stressande. Egentligen har jag ju alla möjligheter i världen att göra precis vad jag vill. Men när de är så mycket man vill och man inte riktigt vet vad man ska göra först, går inte att undvika att bli påverkad av alla runt omkring. Många tycker ju givetvis att jag ska fortsätta att resa och uppleva mina drömmar som jag har, samtidigt som jag vet att en del tycker att nu har jag ju varit ute och rest och då kanske de är dags att komma tillbaka till "verkligheten" och komma fram till vad jag vill studera och göra i framtiden.
Men jag skulle vilja påstå att min verklighet är där jag är och i de projekt jag bestämmer mig för att påbörja. Om de är att jag satsar på att börja högskolan närmsta året eller om de är så att jag satsar på att jobba ett tag eller bara fortsätter med mina resor och ser mig om i världen så är just de min verklighet. Livet blir liksom vad du gör det till.
Det var mitt bästa beslut jag någonsin gjort att åka till Australien och jag har lärt mig så otroligt mycket de senaste 10 månaderna. Jag har också fått helt nya uppfattningar om saker och ting, kanske mest på hur jag vill att mitt liv ska vara. Och pga. av allt jag fått uppleva där borta så har jag fått en otrolig mersmak för att resa och leva i olika länder. Näst på tu är som sagt Staterna men jag vill gärna volontera i Sydafrika ett tag, jag vill bo i Kanada och göra en skidsäsong där osv.. ja listan kan göras lång. Frågan är bara vilka drömmar jag faktiskt kommer uppfylla. Kan också hända att jag lugnar ner mig om ett tag och känner att de är här i Sverige jag vill vara, vi får se vad framtiden har att komma med.
Men då undrar många varför jag valde att åka hem ”tidigare än planerat” eftersom jag så gärna vill se annat än just Sverige just nu. Men grejen var att de har varit planerat att jag skulle hem i oktober redan sedan juni . Sen har jag bara lurat folk som har frågat när jag ska hem för att jag ville göra en överraskning för min familj. Och de lyckades jag bra med ska jag säga er. (Kan berätta i ett enskilt inlägg hur de gick till). Och även om jag börjar sakna Australien, mina vänner där och framförallt min host-familj mer och mer för varje dag så tror jag att det var rätt val att åka hem till Sverige och landa lite innan jag åker till USA. Dels för att träffa familj och vänner, framförallt mina syskon som har vuxit så de har knakat när jag har varit borta och dels för att verkligen kunna tagga till och vara så peppad på att åka till America som de bara går. Är man redan på ett äventyr och bara tar sig till nästa är de lätt att inte uppskatta de på samma sätt då de blir som en vardag att leva ett sådant härligt och oftast problemfritt liv.

Thank you all back in Oz for being a part of the most amazing 10 months of my life. I will miss you heaps!
Lot´s of love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0