Överraskning för familjen

Pappa som visste att jag skulle komma hem hämtade mig på flygplatsen. Honom hade jag ju träffat för 4,5 månader sen så de kändes som om de var igår. Konstigt de där. Det var i och för sig bara fem månader mellan jag åkte och han hälsade på i Australien men då kändes de mer konstigt för då var han i "min värld".
 
Vi styrde bilen mot Falköping och påvägen hem så stannade vi hos farmor och farfar, som inte hade en aning om att jag var hemma. Jag satt och gömde mig bakom buskarna utanför deras hus medans pappa gick in och sa att han hade en present till dom som han skulle hämta i bilen. Sen kliver jag in i trädgåden och deras hakor föll nästan ner till backen och tillbaka kan jag säga. haha.
Sen blev de dusch osv medans mamma fortfarande jobbade.
 
Sen var de dags för den stora överraskningen:
Pappa hade ringt mamma tidiagre i veckan och sagt att jag hade skickat hem paket till mamma, pappa och syskonen som jag ville att dom skulle öppna tillsammans. Så pappa sa att han kunde komma förbi med paketet på torsdagen.
Jag hoppar ur bilen bakom en byggnad vi har i trädgården. Pappa gick in och det var dags att öppna presenten som inte ens fanns. Så vi hade lagt i ett usb minne för att låtsas att de var något på det. Sen hade jag skrivit en lapp om att dom skulle ringa mig innan dom kollade på usb minnet.
Dom ringde upp och mamma säger - är de inte sent hos dig nu?
-Jo men jag ska snart sova så de är ingen fara säger jag. Men de är en sak jag måste berätta först. Jag skulle ju hem i februari men de har blivit lite ändringar..
mamma- jaha..? lät lite orolig sådär.
Och under tiden vi har pratar har jag smygit mig fram närmare huset.
Jag öppnar dörren och kliver in i köket och säger: Jag är här nu!
 
Det blev så jäkla bra och jag kunde inte annat än att skratta medans mamma och min syster började gråta och mamma fattade absolut ingenting. Min bror såg helt förvirrad ut och pappa stod och flinade i bakgrunden också.
Jag försökte filma deras miner men det blev ingen bra, jag var på något konstigt sätt nervös så jag skakade när jag såg familjen så de blev bra hackigt och sådär.
Men jag kan säga att ni borde verkligen överraska någon så någon gång. Det är så otroligt kul att se deras chock. Man ser riktigt hur dom försöker förstå att man står där men dom gör inte ritkgit de. haha
 
Tack till alla i Australien som höll de hemligt och till er här hemma som visste om det också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0