kreatin-behandling för håret

Idag har jag spenderat tre timmar i min kompis Sofies frisörsalong. Hon har gjort en kreatin behandlning så att mitt hår ska hålla sig rakare och inte frissa sig så mycket. Jag har alltid haft problem med att mitt hår frissar sig så galet mycket och de räcker att jag är ute i 1 min och de är fuktigt väder så ser jag ut som en lejonman i huvudet. Så jag är i alla fall super glad att detta är gjort nu och de ska förhoppningsvis hålla i 3 månader. Jag har till och med varit ute när de har regnat idag och håret är fortfarande lika rakt (kolla bilderna)
Tusen tack för hjälpen Sofie. Jag är supernöjd:)

Ikväll har jag och mina host föräldrar varit ute på middag. Dom tyckte jag var värd en middag ute för att dom är så nöjd med mig som Au pair. Himla kul att dom visar hur glada dom är att ha mig här och skönt att veta att dom är så nöjda. Dom brukar säga det men att ta ut mig såhär gjorde mig riktgit glad. Trevlig kväll.
 
Bild 1 och 2 är efter att vi bara har duschat håret och fönat det.
Bild 3 och 4 är efter att behandlningen är gjort och jag har duschat håret igen och efter det enbart blåst håret.
Jag har alltså inte plattat håret överhuvudtaget. Kan säga att jag aldrig tidigare ens har haft så rakt hår om jag har använt en plattång;)
 

Kommentarer
Postat av: Charlott

Snyggt!

Svar: tack så mycket:)
Erica Hellberg

2012-10-11 @ 13:55:42
URL: http://blogg.amelia.se/charlottpettersson/
Postat av: Sara

Va bra det blev! :) undra om man kan göra de i Sverige också? :o jag har ju precis samma problem med mitt hår :p hehe
Hoppas middagen var god :D

Svar: Tack! Jag vet att de finns en salong i Stockholm som använder precis samma produkter. Men sen finns de säkert liknande behandlingar med produkter från olika märken och sånt på andra salonger kan jag tänka mig:)
Erica Hellberg

2012-10-12 @ 06:39:40
URL: http://saralyck.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0