Bye LA, hi Miami

Då har vi lämnat LA. Känns faktiskt som de var en lagom tid vi hade där. Plus att det för första gången började regna på natten innan vi skulle flyga därifrån. Så tur har vi haft med vädret hittills.
Kort och gott kan man väl säga att Los Angeles är en stad man kan ha galet mycket kul i, men en skitig stad. (Förutom lyxområdena). Plus att det är superduper stort. Vi hann ju dock med att se större delar av staden så det känns bra:) Men vi var verkligen redo för Miami när vi satte oss på flyget i torsdags:)

Hade inte så bra flyt när vi kom hit dock. Började med ett jäkla krångel för att få ut sandras flygbiljett hit, sen väl framme dumpar shuttle bussen av oss på fel ställe så vi fick ta reda på vägen själva. Sen när vi är på hostelet då har sköpen på flygplatsen kontrollöppnat mitt bagage vilket innebar att dom också bytte mitt kodlås. Så den kom jag inte in till. Lite knivig situation när man mer eller mindre lever i en resväska;)
Men allt har nu löst sig och vi har njutit av en heldag på beachen.
Och jag kan säga er att vi älskar Miami redan. Blandning mellan Manly och någon turistort i Spanien typ. Fast utan alla jobbiga försäljare som drar i en överallt. Mycket snygga människor, south beach som tydligen ska vara 7:de finaste beachen i världen och många mysiga restauranger. Passar oss som handen i handsken;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0