Hudbehandling

Nu har jag äntligen börjat med min hudbehandling. Som jag har väntat. Sen jag var 6 år..
Ungefär såhär går det till:
Jag badar i ett inplastat badkar med lika olika medel i först. 15 minuter.
Sen får jag sola i ett stående solarium. Första gången 44 sek men nu har det höjts till 1 min 29 sek. Så det höjs hela tiden.
Sen är jag alltid extremt ljuskänslig 24 timmar efter. Så den enda kroppsdelen som får få minsta sol på sig är ansiktet. Risken för brännskador är väldigt stor och då kan man inte fortsätta med behandlingen på ett tag. Så jag måste verkligen sköta det bra nu. Man vill ju inte gärna ha vantar och mössa sen i sommar för att man måste förlänga behandligen..

Ska bli så spännande att se hur det kommer bli . Nu när man har fått reda på att det faktiskt kan bli bra så får man ju så höga förväntningar. Men det kommer ta ca 15-25 tillfällen innan behandligen är klar. Så jag spenderar två dagar i veckan på KSS nu hela våren. Håll tummarna för mig nu är ni snälla!

Hopp i plurret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0